Mahallenin Muhtarı Google


Mahallenin Muhtarı Google



Gidilen yolda insanı yolundan çeldiren şeyler veya o fikrin daha bir değişik hal almasına sebep olan fikirlerde ortaya çıkıyor, yani siz hangi fikir ile yola çıksanız, fikrinizi yüzleştirdiğiniz her insandan sonra bir evrime tabi oluyor, hiç bir zaman ilk çıktığı andaki tazeleği veya hali kalmıyor.
Mesela arkadaşım Selçuk web ve teknolojileri konusunda bana farklı bir bakış açısı sağladı ve farklı bir şeylere yöneltti. Google Adsense adı verilen ve başını Google Arama Motoru firmasının çektiği reklam gelirlerinden bahsetti. Ciddi miktarlarda olduğu hususunu bana anlattı, oysaki kendisinin bile bu meseleden nemalanmadığı belli olmasına rağmen, hadi ya bende bir bakayım dedim. ve netice malum onun anlattığı gibi bir gelir meydana gelebilmesi için bir ajansa ihtiyacın var, ki olsa bile o ajansın kirasını bile çıkartamaz bu gelirler, birde Youtube üzerinden izlenesi yüksek olan videoların gelir getirmesini anlattı, oysa o konuda aynı web sayfasında yer alacak google reklamları gibi boş bir uğraş.
Sonrasında bayağı bu konuları araştırdım.
GOOGLE ADSENSE yada İŞ ORTAĞI PROGRAMI
A- Google Arama Motoru
B- Youtube Video Kanalı
Google Arama Moturu : sistem üretilien makale, video, müzik gibi yayımların aldığı rayting yani izlenme, takip edilme potansiyeli karşısında reklam verenlerin olması ve arttırılması ile birlikte reklam gelirlerinden kar edilmesi.
GOOGLE WEB PLATFORMU
Google web arama motoru olması ve bu alandaki üstünlüğü sayesinde Google olmadan internetin olamayacağı ve anlamsız kalacağı görülmüştür. Kullanıcıların arama motru olmadan hedefteki bir adrese ulaşmaları demek internetin ilk dönemlerinde ancak bilenin ulaşabileceği bir gezinti deneyimi ve kullanımı şekli olacağı anlaşılmaktadır.
Örneğin İSS protokolü (internet servis sağlayıcı) açılmış olan makineden pek ala yayın yapılır. Yani içerik o makinede misafir edilerek HOSTİNG yapılır. Hosting yapan makine bir İP yani İnternet protokolü numarası alır. İnternet erişimi (Acces) olan bir istemci yada kullanıcı eer o hosting yani yayın yapan makinenin İP numarasını biliyorsa internet tarayıcısan adres satırına bu numarayı girerek o makinede yayın yapılan içeriğe ulaşır. İstemci eğer yayımcının adresini biliyorsa kapısının önüne gelir. Peki gideceği yerin adresini bilmiyorsa ? o zamanda mahallenin muhtarına sorarız !
MAHALLENİN MUHTARI: GOOGLE
Arama motoru bizim için önceden İP adresleri bulunan ve bunlara bağlı (İsim İndexleme) Domain Name Serverlarda ilişkilendirilmiş olan yayımcı adreslerinin isimlerini kendinde toplar. Yani İP adreslerined nümerik olan ev kapı numaraları, site adresi  ise ev sahibinin adının yazılı olduğu tabelalardır. İsmini bildiğimiz ancak kapı numarasını bilmediğimiz adamın evini gider Muhtardan sorarız.
Yayınını yaptığımız web sitemizin kaydınıda bu arama motorlarına (Google, Yahoo, Yandex) yapmamız gerekmektedir. Arama motorları bu kayıtları ise sayfalarına gelen ve herhangi bir kelime araması yapan istemciye listelerinde arama yaparak uyuşanları listeleyerek getirir.
örnek, ekmek kelimesi bir arama motoru sayfasına arattırdığımızda öncelikli olarak web adresinde ekmek kelimesi ile uyuşan sayfalara ait bağlantıları getirir önümüze.
Modern web arama motorları ise sadece bağdaşan web sayfa bağlantılarını değil, aynı zamanda aranan kelimeleri içinde barındıran web sayfalarınıda getirir. Bunun yanında ilgili fotoğraf, resim, grafik ve haritalarınıda sunar istemciye.
MUHTAR ESNAF OLURSA ADI GOOGLE OLUR !
Arama motorları zaman ile ulaştıkları imkanlar ve kar edebilme seviyelerine ulaşınca artık bizim tercihlerimizi kontrol altına almaya başladılar.
GOOGLE, ARAMA MOTORU VE MEDYA DEVİ !
Youtube artık Dijital medya ve geleceğin televizyonu olma yolunda kendini kanıtlamış gözüküyor, Google arama motoru hususundaki tartışmasız yerini ise yeterince fark etmiş olacakki ! yada bunları yıllar önce planlayıp tasarladı, bu iki özelliğini kullanarak, “hop hemşerim, burada tezgah açacaksan bana hem yer kirası hemde reklam ucreti ödeyeceksin” demeye başladı. Eğer sayfanızın, ürününüzün görünebilir, ulaşılabilir kılmak istiyorsanız elinizi cebinize atıp bu medya devine istediği parayı vermek zorundasınız. Yani parayı bastıran görünür, duyulur, fark edilir oluyor, yani günümüzün medya devlerinin yaptığı gibi, bizim için kim ünlü olacak, kim bizi eğlendirecek, nasıl eğlendirecek ve nasıl eğlenip, düşüneceğimizi onların yönettiği halkaya birde teknoloji tosunu Google da yer almış oluyor.
Eskisinden farkı var mı ? hayır bu hikayeyi biliyoruz, ama yinede yiyiyoruz bu numarayı….

Popüler Yayınlar